Nieuwe functionaliteiten in Life-Connect en uitbreiding van ons fondsenaanbod - Vivium informeert
Nieuwe functionaliteiten in Life-Connect en uitbreiding van ons fondsenaanbod
Onze eerste prioriteit blijft het wegwerken van de hinder die u mogelijk heeft ervaren met Life-Connect. We stellen alles in het werk om de stabiliteit van de tool te garanderen.
Hier vindt u een lijst van belangrijke zaken die opgelost zijn >
Ondertussen werd er ook hard gewerkt aan de verdere automatisering van Life-Connect met de implementatie van nieuwe functionaliteiten en optimalisaties. Zoals aangekondigd op de Life Seminars for Experts breiden we ons fondsenaanbod uit met 6 nieuwe fondsen die u kunt selecteren in Life-Connect.
Onze Business School voorziet webinars en e-learnings rond de nieuwe functionaliteiten en fondsen. U vindt onderaan deze communicatie alle informatie om u hiervoor in te schrijven.
Nieuwe functionaliteiten en optimalisaties
1. Wijziging van het inningsproces
Bij wijziging van een contract wordt er een inhaalpremie berekend. Dit proces hebben we geoptimaliseerd:
- De datums van de inhaalpremie voor aanvullende waarborgen zijn aangepast. Bij het inlassen van een aanvullende waarborg wordt de startdatum van de inhaalpremie gelijk gesteld met de datum van acceptatie. De einddatum van de inhaalpremie is de eerstvolgende vervaldag waarvoor de klant nog geen betalingsuitnodiging ontving.
- Er zal vanaf nu ook een credit nota worden gegenereerd indien een wijziging op een bestaand contract een negatieve inhaalpremie voor het spaargedeelte en/of aanvullende waarborg, in analogie met de betalingsuitnodiging voor de positieve inhaalpremies.
- Voor de aanvullende waarborgen zullen we voortaan zowel de positieve als negatieve inhaalpremie op dagbasis berekenen, in plaats van op maandbasis.
2. Wijzigen van betalingsfrequentie premie
Life-Connect biedt u de mogelijkheid om de betalingsfrequentie van de premie aan te passen volgens de wensen van uw klant. Het systeem geeft de mogelijkheid om te kiezen voor maandelijkse, trimestriële, semestriële of jaarlijkse betalingen. Voor bepaalde contracten is het wijzigen van de betalingsfrequentie niet mogelijk, zoals bijvoorbeeld in geval van meer recente polisversie, polis locked, contract niet actief, koopsomcontract, RIZIV-contract, etc.
In het geval van polissen met betaling via vrije stortingen biedt Life-Connect ook de mogelijkheid om dit proces te wijzigen naar betaling via recurrente premies.
Deze wijzigingen worden meteen doorgevoerd zonder tussenkomst van onze Back Office.
Stappenplan Wijziging premiefrequentie >
3. Rewind: teruggaan naar een vorig scherm in Life-Connect
Met de mogelijkheid om tijdens het aanmaken van een nieuwe zaak in Life-Connect terug te keren naar een vorig scherm om eventueel wijzigingen door te voeren, vergroten we het gebruiksgemak aanzienlijk.
Zo kunt u vanuit de voorstelfase helemaal terugkeren naar de offertefase. U kunt maximaal terugkeren tot het scherm “Informatie waarborgen(en) toevoegen”. Van zodra u wijzigingen aan de klant of het product wenst door te voeren, zal u een nieuwe offerte moeten opstarten.
4. Transfer Out: aanvraag van overdracht van reserves naar een andere maatschappij
Voor de contracten IPT POZ, VAPZ, Top Hat en Pensioensparen kunt u de aanvraag van overdracht voortaan zelf initiëren via Life-Connect. De nodige documenten en informatie worden dan opgevraagd en gegenereerd door het systeem.
Onze Back Office komt enkel nog tussen voor de controle en uiteindelijke uitbetaling van de reserves.
Bekijk hier de flow in Life-Connect: stappenplan Transfer Out >
5. RIZIV-contracten voor vroedvrouwen
Op 31 oktober 2023 werd het KB in het Staatsblad gepubliceerd dat alle vroedvrouwen vanaf premiejaar 2023 ook het sociaal statuut kunnen ontvangen. Het premiebedrag voor 2023 werd vastgelegd op 593,44 euro bij een drempel van 150 verstrekkingen of 2.250 V-waarden. Life-Connect werd ondertussen opengesteld voor deze categorie RIZIV-contracten.
6. Good to know
Heractivatie van een contract
Omdat we merken dat we frequent vragen krijgen rond de heractivatie van een contract, werkten we hiervoor het volgende stappenplan uit. Wij trachten hiermee het proces in Life-Connect voor u te verduidelijken.
Premiebetalingen pauzeren
Premiebetalingen tijdelijk on-hold zetten is niet mogelijk. U zal hiervoor de polis premievrij moet zetten, en daarna indien gewenst opnieuw activeren. Beide handelingen kunt u zelf regelen in Life-Connect.
7. Wordt verwacht
Binnenkort zal het beheer van voorschotten mogelijk zijn via Life-Connect. We brengen u uiteraard op de hoogte wanneer deze functionaliteit toegevoegd wordt.
Uitbreiding van ons fondsenaanbod met 6 nieuwe fondsen
Met de uitbreiding van ons fondsenaanbod spelen we in op markttendenzen als thematisch beleggen en kostentransparantie. Dankzij een bevraging bij u, onze distributiepartner, konden we maximaal rekening houden met uw wensen en verwachtingen.
Dit resulteert in het toevoegen van pure aandelenfondsen, passieve fondsen (ETF’s), thematische fondsen en een gemengd fonds. Op deze manier versterken we ons kernaanbod en zetten we een sterk presterend, duurzaam en afgelijnd satellietaanbod in de markt.
Ontdek alles over onze nieuwe fondsen >
Webinars & E-learnings
Onze Business School organiseert webinars rond de nieuwe functionaliteiten in Life-Connect en de tak 23-fondsen.
Schrijf u vandaag nog in voor de webinar >
Of op uw eigen tempo te bekijken, waar en wanneer dat voor u past:
Nieuwe e-learning over het fondsenaanbod Vivium in tak 23 >
Nog geen login voor de Business School?
Ga naar ‘Login’ in de rechterbovenhoek van de website en kies ‘nog geen login?’. Vervolledig het invulscherm en klik op ‘Versturen’. De Business School verwerkt uw aanvraag en bezorgt u een e-mail om het wachtwoord te resetten.
Heeft u nog vragen?
We hopen met deze uitbreidingen tegemoet te komen aan uw verwachtingen. Mocht u nog problemen ervaren of vragen hebben naar aanleiding van deze communicatie, contacteer dan zeker uw account manager of het Service Center Life via het nummer 03 244 40 44.
7 november 2023