Belangrijke wijzigingen VIVIUM Comfort Deal en VIVIUM Business Deal

Vanaf 24 januari 2022 voeren we een aantal wijzigingen door in onze beloningsprogramma’s voor particuliere klanten en ondernemingen: de VIVIUM Comfort Deal en de VIVIUM Business Deal. 

Hierna vindt u een samenvatting van de belangrijkste wijzigingen. Voor meer informatie verwijzen we naar de nieuwe productfiche VIVIUM Comfort Deal, het document met veelgestelde vragen en naar onze aangepaste webpagina. Met specifieke vragen kunt u natuurlijk ook altijd terecht bij uw account manager Non-Life.

VIVIUM Comfort Deal: mantelcontract wordt automatisch beloningssysteem

Vanaf 24 januari kunt u voor een VIVIUM Comfort Deal geen mantelcontract meer opmaken in V-Connect. Voortaan schakelen we over op een eenvoudig en volledig automatisch systeem dat bijhoudt welke actieve contracten uw klant op zijn adres heeft lopen in de takken Auto, Brand en BA Privéleven (gemeen recht). Zonder verdere administratieve formaliteiten en op basis van een verbintenis uit eenzijdige wilsuiting krijgt uw klant de volgende voordelen toegekend:

  • een contract in twee verschillende takken: gratis gespreide premiebetaling.
  • een contract in drie verschillende takken: eenmaal per jaar geen vrijstelling in Brand en een verlaagde vrijstelling in Auto (als uw klant kiest voor herstelling in een erkende garage).

Wat betekent dit concreet?

  • Ook de contracten van de inwonende gezinsleden van uw klant die worden afgesloten op zijn adres geven automatisch recht op (de voordelen van) een VIVIUM Comfort Deal.

Stel: uw klant heeft een brandverzekering en een familiale bij Vivium en zijn inwonende zoon sluit nadien een autoverzekering af. Op dat moment is er een contract in de drie verschillende takken en krijgt uw klant alle Comfort Deal-voordelen. Het hele gezin telt dus mee!

  • Klanten die reeds een VIVIUM Comfort Deal hadden, behouden al hun huidige voordelen in het nieuwe systeem.
  • Financiële groepering: particuliere klanten die hun premies ‘gegroepeerd’ betaalden, kunnen dit blijven doen. Voor nieuwe contracten afgesloten vanaf 24/01/2022 wordt deze optie echter niet meer aangeboden in de VIVIUM Comfort Deal. Ook de contracten die in de toekomst migreren naar de nieuwe module Auto in V-Connect zullen uit de financiële groepering verdwijnen en via een apart SEPA-mandaat worden aangeboden. Hiervoor is geen actie vereist van uzelf noch van uw klant.
  • Bijzonder aanbod: ook de verzekering voor de auto die uw klant onderschrijft op naam van zijn eenmanszaak of vennootschap kan recht geven op een VIVIUM Comfort Deal en de daaraan verbonden voordelen. Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:
    • Deze autoverzekering staat op hetzelfde adres als dat van de overige gezinsverzekeringen.
    • Het betreft een personenwagen voor toerisme en zaken of gemengd gebruik. Verzekeringen voor voertuigen die louter voor professionele doeleinden zijn bedoeld, zoals een taxi of een tractor, tellen niet mee.
    • Deze autoverzekering telt mee voor de toekenning van het voordeel van de gratis gespreide premiebetaling. Dit voordeel geldt voor de contracten Brand, BA en Auto.
    • Deze autoverzekering telt mee voor de toekenning van het vrijstellingsvoordeel in Brand en in Auto.

Nieuw in V-Connect

Comfort Deal-voordelen worden automatisch toegekend van zodra uw klant daar recht op heeft. Op het scherm “overzicht polissen” in V-Connect kunt u zien welke voordelen uw klant heeft voor welke contracten, en dit door middel van de volgende symbolen:

  •  : uw klant heeft recht op gratis gespreide premiebetaling voor dit contract. Dit voordeel zal, als de klant hier nog geen gebruik van maakte, automatisch worden toegepast bij de hernieuwing van zijn contract. Dit symbool wordt enkel getoond als uw klant voor gespreide premiebetaling heeft gekozen.

U maakt voor een klant een eerste contract (Brand, Auto of BA Privéleven) op in V-Connect? Dan is het mogelijk dat u die dag ook nog andere contracten voor hem moet opmaken. Omdat het automatische systeem achter de VIVIUM Comfort Deal dit niet weet, krijgt u dan de vraag gratis gespreide premiebetaling : JA/NEEN ? te zien. Antwoord in dat geval enkel met JA als uw klant die dag effectief meerdere contracten wilt afsluiten in voormelde takken.

  • : uw klant heeft recht op het vrijstellingsvoordeel voor dit contract. 

VIVIUM Business Deal: mantelcontracten blijven behouden, enkel wijzigingen in de tak Auto  

Voor ondernemingen die bij Vivium minstens twee van hun vier basiswaarborgen (Brand, Auto, BA en Arbeidsongevallen) afsluiten, blijven we werken met VIVIUM Business Deal-mantelcontracten en de huidige voordelen:

  • financiële groepering + gratis gespreide betaling van premies
  • een jaarlijkse bonus van 10% op de gestorte premies (taksen niet inbegrepen).

Voor de tak Auto zijn er wel enkele wijzigingen:

  • Vanaf 24/01/2022 kunt u geen auto-contracten meer koppelen aan een VIVIUM Business Deal tenzij deze deel uitmaken van een vloot. Om een autocontract te koppelen in V-Connect, zult u dan ook een vlootnummer moeten ingeven.
  • Financiële groepering met gratis gespreide premiebetaling blijft ook voor nieuwe contracten mogelijk, maar contracten auto die in de toekomst migreren naar de nieuwe module Auto in V-Connect zullen uit de financiële groepering verdwijnen en via een apart SEPA-mandaat worden aangeboden. Hiervoor is geen actie vereist van uzelf noch van uw klant.
  • Auto-contracten die geen deel uitmaken van een vloot komen niet meer in aanmerking voor de bonus, tenzij ze reeds vóór 24/01/2022 in de VIVIUM Business Deal waren opgenomen.

Nieuw commercieel materiaal op komst

Om de voordelen van de VIVIUM Comfort Deal van VIVIUM Business Deal in de verf te zetten bij uw klanten, werken we volop aan nieuw marketingmateriaal (digitale affiche, productfiche voor klanten, personaliseerbare brieven voor klanten en prospecten die u kunt downloaden in de ComShop). Meer hierover binnenkort in de Vivium informeert-nieuwsbrief.

20 januari 2022