Mandaten en berichten van wijziging tussenpersoon: wat moet er zeker in staan?

In deze tijd van het jaar krijgt onze afdeling Non-Life KMO veel documenten van het type ‘mandaat’ (studiemandaten, berichten van wijziging van tussenpersoon,…) te verwerken. 50% daarvan is echter niet correct of onvolledig ingevuld, met heel wat extra administratie en weigeringen tot gevolg.

Om dit te vermijden, verzoeken we u om steeds het volgende te checken:

  1. Is het vereiste document (bericht van wijziging tussenpersoon, beheersmandaat of opzegmandaat) correct ingevuld? Alle juridische informatie over en het modelformulier van wijziging van verzekeringstussenpersoon (het vroegere ‘plaatsingsmandaat’) vindt u op de website van Assuralia. Op dit modelformulier mag u niets toevoegen of schrappen.
  2. Bevat uw document de nodige informatie? Denk hierbij aan: het polisnummer, het vlootnummer of eventuele andere nuttige contractuele informatie.
  3. Werd het document ondertekend door een persoon die bekend is in de statuten van het bedrijf (KBO)? En voor rechtspersonen: heeft de ondertekenaar wel een mandaat/de bevoegdheid om administratieve handelingen te verrichten voor het bedrijf?

Hartelijk dank alvast voor uw medewerking en voor meer informatie hierover kunt u terecht bij uw account manager Non-Life.
 

6 november 2024