Nieuws detail - Vivium informeert
Nieuwe partner voor herstellingen in natura na woningschade
Sinds 17 mei werken we voor de herstellingen in natura van woningschade samen met Keypoint, een gekende dienstverlener in onze sector en tevens insurtech op de Radar Non-Life van de Vivium Digital Awards.
Keypoint staat in voor herstellingen in natura tot 5.000 euro (exclusief btw) per gedekt schadegeval en heeft drie grote troeven:
- Keypoint Repair: een uitgebreid eigen netwerk van herstellers die een uitstekende service bieden in het hele land, en dit tegen een marktconforme prijs.
- Keypoint Connect: een 100% digitaal en gebruiksvriendelijk platform waarop alle partijen (uzelf, uw klant, Keypoint en onze beheerders) op elk moment het dossier kunnen consulteren.
- Keypoint werkt al samen met heel wat verzekeraars en kent de makelaardij.
Hoe schakelt u Keypoint in voor uw klanten?
- Uw klant contacteert u na schade in zijn woning.
- U voert de nodige controles uit (is de schade gedekt?, valt de schade binnen de regelingsvolmacht?, is er een derde partij? …), u verzamelt alle contactgegevens van de klant en checkt ook of de herstellingskost lager is dan 5.000 euro (exclusief btw).
- U verzamelt alle informatie voor de begroting en regeling van de schade: foto’s, beschrijvingen, afmetingen … en informeert of uw klant geïnteresseerd is in een herstelling in natura.
- U doet aangifte (bij voorkeur via ClaimCenter).
- Onze beheerders kijken de aangifte na, sturen u een ontvangstmelding en stellen Keypoint aan.
- Keypoint opent een dossier en stuurt ook een ontvangstmelding met een link voor consultatie van het dossier.
- Keypoint contacteert uw klant en stelt een hersteller aan. Deze maakt een afspraak met uw klant om een bestek op te maken.
- Keypoint valideert het bestek, waarna de herstelling wordt opgestart.
- De factuur wordt naar Vivium gestuurd en het derde betalerssysteem wordt toegepast.
- Als de polis van uw klant voorziet in een vrijstelling, dan wordt deze rechtstreeks door Keypoint aan de klant opgevraagd na de werken. Een mogelijke uitzondering hierop zijn totaalklanten met een Comfort Deal, voor wie de vrijstelling na woningschade eenmaal per jaar wegvalt als het bedrag van de schadevergoeding hoger is dan hun contractueel bepaalde vrijstelling.
- Als de waarborg indirecte verliezen van toepassing is, dan worden deze nadien door Vivium vergoed.
Bijstand 7/7, 24/24
Voor dringende interventies (7/7, 24/24) in het kader van VIVIUM Woning Bijstand doen we een beroep op onze partner IMA Benelux.
Vragen?
Voor meer informatie over onze procedure voor herstellingen in natura van woningschade of over onze samenwerking met Keypoint kunt u terecht bij uw account manager Non-Life of de schadebeheerder Brand.
18 mei 2021