Vivium Fiets - Betaling geweigerd - Vivium informeert
Vivium Fiets - Betaling geweigerd
Wat moet u doen als uw klant de boodschap ‘Uw betaling werd opnieuw geweigerd’ krijgt?
1. Stel uw klant gerust
- De e-mails komen uit Kasko. Het zijn geen phishing-mails.
- Uw klant heeft 50 werkdagen om alles in orde te brengen. Intussen blijft hij goed verzekerd.
2. Vraag uw klant om naar zijn klantenzone te gaan om de betaalstatus te verifiëren
Waarschijnlijk moet er via 3-D secure bij de bank bevestigd worden dat de afschrijving uitgevoerd mag worden. Een oranje melding op de homepage van de klantenzone zal aangeven of er een probleem is.
Hoe inloggen op de klantenzone?
- De klant meldt zich aan in zijn klantenzone.
- De klant voert zijn e-mailadres in en klikt op 'Registreren' (gebruik hetzelfde e-mailadres als vermeld in het contract).
- Hij ontvangt dan een e-mail met een link waarmee hij zich in zijn klantenzone kan aanmelden (de link blijft 1 uur actief).
3. Extra advies om dit proces nog gemakkelijker te maken
- Gebruik het liefst een laptop (en geen smartphone of tablet)
- Als de bank vraagt om goedkeuring, gebruik dan het liefst uw kaarlezer (en geen ItsMe).
- Gaat het om een kredietkaart die nog niet eerder gebruikt is? Voer eerst een andere betaling uit. OF kies in de klantenzone voor de optie ‘Veranderen en betalen’.
- Bij problemen kan de klant zijn cookiesgeschiedenis wissen voor het inloggen in de klantenzone.
15 mei 2023