Tips & tricks voor een vlotter gebruik van Life-Connect - Vivium informeert
Tips & tricks voor een vlotter gebruik van Life-Connect
Tips & tricks voor een vlotter gebruik van Life-Connect
De afgelopen tijd kregen we enkele specifieke vragen rond het aanmaken of bewerken van een klant of contract. Op basis daarvan stelden we enkele tips op om nog efficiënter te kunnen werken.
- Een nieuwe klant aanmaken
- Bij het aanmaken van een nieuwe klant zet u alle gegevens in hoofdletters of enkel hoofdletters bij de eerste letter van de naam, voornaam, adres, …
- Let op dat de naam en de voornaam van de klant niet worden verwisseld. Anders wordt dit verkeerd opgenomen in de klantendatabase en ook in de brieven naar de klant.
- Identiteitskaart
- Als de identiteitskaart nog geldig is: Life-Connect zal de kaart niet opvragen.
- Als de identiteitskaart niet meer geldig is: Life-Connect zal een nieuwe Identiteitskaart opvragen.
- In dit geval zal de tussenpersoon de klantenfiche moeten aanpassen met het nieuwe identiteitskaartnummer en de nieuwe vervaldag.
- De klantendatabase wordt ook zo aangepast en de identiteitskaart zal niet meer worden opgevraagd voor een toekomstig bijvoegsel of een toekomstige nieuwe zaak.
- Als het gaat om de identiteitskaart van een niet-Belg: 'B 1234567 89' geeft u in als '000123456789'
- Digitaal ondertekenen
- Let op het formaat van de gsm-nummer van de klant. Dit wordt het best als volgt ingegeven : +324xxxxxxxx
- Het is noodzakelijk dat de klant na het ondertekenen op <volgende> klikt, om het proces in Life-Connect af te ronden.
- Mutaties en bijvoegsels
- Gelieve ons steeds het nummer van het contract mee te delen en niet het nummer van de simulatie.
16 mei 2022