Storm Ciarán: praktische modaliteiten voor Brand en Auto op een rijtje - Vivium informeert
Storm Ciarán: praktische modaliteiten voor Brand en Auto op een rijtje
Storm Ciarán zal zeer waarschijnlijk veel schade aanrichten. Om de dossiers vlot te kunnen verwerken zetten we nog even de praktische modaliteiten voor Brand en Auto op een rijtje.
In brand
Bijstand en dringende maatregelen
Voor schadegevallen die een dringende interventie of voorlopige herstelling vereisen voor uw klant, raden wij u aan contact op te nemen met onze bijstandsverlener IMA via telefoonnummer 02/406.30.00.
Het gebruik van ClaimCenter verhoogt de efficiëntie:
Belangrijk voor een vlotte regeling van al uw schadedossiers: maak maximaal gebruik van ClaimCenter voor de aangifte van (storm)schadegevallen. Zo beschikken onze beheerders meteen over de juiste informatie en worden uw klanten veel sneller geholpen.
- Geef bij de aangifte steeds voldoende informatie mee: opgave van de oorzaak, beschrijving en/of begroting van de schade, foto’s, contactgegevens van de klant (gsm-nummer/e-mail), etc.
- Vul bij het indienen van de aangifte ook de stormcode in.
- Ter ondersteuning van uw beheer kunt u voor de contracten Brand eenvoudige risico’s een tabel met een vergelijking van de belangrijkste waarborgen gebruiken.
- Consulteer ClaimCenter als u de laatste status van het dossier wil weten.
Beschikt u over schaderegelingsbevoegdheden? Gebruik deze dan maximaal.
- Voor de betaling van de vergoeding moet u een dossier aanmaken in ClaimCenter, de berekening uitvoeren via uw Desk Adjuster-tool en het schadebedrag storten op het rekeningnummer van uw klant.
- Voor technische ondersteuning (voor zowel ClaimCenter als Desk Adjuster) bij de begroting van de schade, kunt u steeds een beroep doen op de technisch inspecteur van uw regio of op de dienst schade Brand.
- Hebt u binnen uw klantenbestand veel schadegevallen en/of vallen er veel schades buiten uw regelingsbevoegdheid? Neem dan contact op met de technisch inspecteur van uw regio. Hij zal in overleg met uw kantoor het nodige doen voor het beheer van de dossiers, in functie van de dringendheid. Om deze werkwijze vlot te laten verlopen, verzoeken wij u om per dossier een exemplaar van de polis en het gebruikte rooster ter beschikking te houden.
In auto
Maak voor elke aangifte een dossier in ClaimCenter aan zodat de Informex-opdracht rechtstreeks naar de expert kan worden verstuurd.
Uw klanten hebben stormschade aan hun voertuig? Doe dan een beroep op ons netwerk van erkende garages in het kader van de waarborg 'Natuurkrachten'. Zo kunnen uw klanten genieten van de verschillende voordelen waaronder het derdebetalersysteem, een vervangingsvoertuig...
Wij houden u op de hoogte als er nog extra maatregelen nodig zijn.
2 november 2023