Nieuwe tarieven Brand particulieren vanaf 1 september 2022

Vanaf 1 september 2022 passen we een tariefverhoging toe van 2% op de premievoeten van onze brandverzekeringen voor particulieren. Deze verhoging is niet van toepassing op de premievoet Natuurrampen voor de zaken die door het Tariferingsbureau worden beheerd.

Voor welke zaken geldt deze tariefverhoging?

De tariefverhoging is van toepassing op de contracten VIVIUM Woning, Home Solutions (plus), VIVIUM Family Solutions (plus), Feel at Home en Feel at Home Uitgebreid. Dit zowel voor nieuwe zaken met ingangsdatum vanaf 1 september als voor de bestaande portefeuille op de hoofdvervaldag vanaf vervalmaand september 2022 (kwijtingen augustus 2022).

Vervaldagberichten en opzegrecht

Uw klanten worden geïnformeerd via hun vervaldagbericht vanaf augustus 2022. Hierbij zijn wij wettelijk verplicht hen te informeren over hun opzegrecht. Dit wordt automatisch vermeld op het vervaldagbericht. Klanten die hun premie betalen via domiciliëring ontvangen vóór de hoofdvervaldag krijgen een afzonderlijke brief om hen te informeren.

Als u zelf de vervaldagberichten aanmaakt, moet u het opzegrecht ook vermelden. Dat doet u met de volgende bepaling: "De premie werd aangepast in functie van ons laatste tarief. U beschikt over het recht om uw polis op te zeggen binnen 3 maanden vanaf deze kennisgeving. De opzeg gebeurt per aangetekend schrijven. De betaling zonder enig voorbehoud geldt als aanvaarding van de aangepaste premie."

Drukt u de vervaldagberichten af op basis van de elektronische termijnbordellen, dan moet u de typebrief in uw beheerpakket aanpassen. In het beheerpakket BRIO kunt u deze wettelijk verplichte melding meegeven via het variabele veld Komm_mij_kwijting.

Meer info?

Voor eventuele vragen kunt u steeds terecht bij uw account manager Non-Life. Hij helpt u graag verder.

13 juli 2022