Nieuwe procedure jaarlijkse vernieuwing document Aanvraag Duaal Pensioensparen

Zoals u weet is het wettelijk verplicht om het document Aanvraag Duaal Pensioensparen jaarlijks te vernieuwen. Uw klant krijgt een brief met de vraag het document ingevuld en ondertekend terug te bezorgen. Gebeurt dit niet vóór 12/11/2022, dan zijn wij genoodzaakt de jaarpremie van het contract te verlagen tot het laagste fiscaal maximum. 

Vanaf dit jaar volgen wij hiervoor een nieuwe procedure.

Universal Life-contracten

Voor de Universal Life-contracten verloopt dit proces nu automatisch via Life-Connect. De brieven aan uw klanten werden verstuurd op 01/09/2022U vindt hier een testvoorbeeld.

De klant bezorgt u zijn ondertekende bevestiging en u kan dit  document dan opladen bij het betrokken contract in Life-Connect (zie screenshots hieronder).

U kan de status van de ontbrekende documenten per klant consulteren via Aanvragen > Wachtend op informatie.

Indien het document nog niet werd opgeladen, ontvangt u per contract een herinneringsmail op 01/10, 15/10 en 01/11. Zo kan u ongewenste verlagingen van de jaarpremie vermijden.

Klassieke portefeuille

Voor de klassieke portefeuille worden de brieven aan uw klanten binnenkort verstuurd (voorbeeld). Wij zullen uw klant vragen om het document ondertekend aan ons terug te bezorgen via het mailadres scrl-east@vivium.be.

Hebt u vragen of wilt u meer info over Life-Connect? 

Uw account manager Life staat voor u klaar om u verder te helpen of te begeleiden. Mocht u technische problemen ondervinden met het platform, dan contacteert u best onze IT Service Desk op het nummer 0800 35 219.

5 september 2022