Nieuwe functionaliteiten en optimalisaties in Life-Connect

We stellen u hierbij graag de nieuwste functionaliteiten en optimalisaties in Life-Connect voor.  We hebben naar uw feedback geluisterd en verbeteringen doorgevoerd om het gebruik van Life-Connect efficiënter te maken.

U krijgt hierbij reeds een overzicht van de nieuwigheden die werden toegevoegd. Binnenkort informeren we u verder over hoe u met deze functionaliteiten in Life-Connect aan de slag gaat.

We raden u aan om de nieuwe opleidingsagenda van de Business School te bekijken. Zo blijft u helemaal mee.

Mocht u naar aanleiding van deze communicatie toch nog vragen hebben, dan contacteert u best uw account manager Life of het Service Center Life via het nummer 03 244 40 44.

Digitale aanvraag van een voorschot

Vanaf nu kunt u in Life-Connect de opname van een voorschot digitaal aanvragen. Het betreft hier enkel nieuwe voorschotten van Universal Life-contracten waarvoor nog geen voorschot in het verleden werd uitbetaald.

Binnenkort voorzien we een instructievideo die u door het gehele aanvraagproces gidst. 

Deze nieuwe functionaliteit verhoogt de efficiëntie en tijdwinst van een voorschotaanvraag aanzienlijk. De informatie is ook onmiddellijk beschikbaar.

Dripfeed en Planned switch

Vivium wenst haar aanbod in tak 23 verder uit te breiden. Daarom voorzien we twee nieuwe functies die het beleggen in tak 23-fondsen nog aantrekkelijker maken: Dripfeed en Planned switch. 

Met deze twee processen kunt u een koopsom optimaal in tak 23 beleggen zonder extra kosten. Dit zowel naar opbouw van rendement toe, als naar risicobeperking. 

Dripfeed en Planned switch zijn volledig in Life-Connect geïntegreerd. We werken volop aan een instructievideo die u bij deze nieuwe processen begeleidt.

E-signing van meerdere documenten

Het is voortaan mogelijk om meerdere documenten van eenzelfde klant in één keer digitaal te ondertekenen. 

Indien de ondertekening niet succesvol werd afgerond, kunt u het digitaal tekenen voortaan herlanceren. Life-Connect zult u een e-mail sturen als de digitale ondertekening is geslaagd. 

Een contract reactiveren

U kunt voortaan de status van een contract wijzigen van premievrij naar premiebetalend. U kiest zelf het gekozen premiebedrag en voegt eventuele aanvullende waarborgen toe. Life-Connect zal een nieuw bijvoegsel opmaken en een bevestiging naar de klant en tussenpersoon genereren.

Uitbreiding van gegevensbeheer

U kunt naast het e-mailadres, het postadres en de burgerlijke staat van een klant voortaan ook de volgende gegevens aanpassen in Life-Connect:

  • Naam
  • Voornaam
  • ID-kaart opladen
  • Geboortedatum
  • Geboorteplaats
  • Geboorteland

In uitzonderlijke gevallen zult u ook het beroep kunnen aanpassen.

Optimalisatie aanduiding begunstigde

Voor de aanduiding van de begunstiging bestaat vanaf nu de mogelijkheid om het aandeel aan te geven in breuken én in percentages. Zo is een betere verdeling mogelijk. 

Bij New Business 3P zal bij de begunstiging overlijden default de volgende clausule worden voorgesteld: “De echtgeno(o)t(e) of de wettelijk samenwonende partner van de verzekerde of, bij gebreke, de kinderen van de verzekerde, voor gelijke delen of, bij gebreke, de nalatenschap van de verzekerde”. Een afwijking is steeds mogelijk.

28 januari 2023