Nieuw logo P&V Groep zet merken extra in de kijker

Dit najaar werd het nieuwe logo van de P&V Groep gelanceerd. Met dit logo wil de P&V Groep duidelijker naar voor komen als ‘moeder’ van onze commerciële merken P&V en Vivium. Communicatie vanuit de groep gebeurt in het kader van welbepaalde domeinen: interne communicatie, rekrutering, duurzaamheidsbeleid, persrelaties en onze coöperatieve eigenheid. Ook de nieuwe website van de P&V Groep benadrukt het coöperatieve karakter. Voor Vivium verandert er niets: het logo en de huisstijl blijven ongewijzigd.  

Mensen beschermen, verbinden en versterken

Het nieuwe logo verduidelijkt waarvoor de P&V Groep staat en in de bijhorende baseline springen de merken P&V en Vivium onmiddellijk in het oog. CEO Hilde Vernaillen: “Het nieuwe logo staat voor een coöperatieve verzekeringsgroep die mensen beschermt, verbindt en versterkt. Samenwerken om zoveel mogelijk mensen te beschermen en sterker te maken, dat idee vind je terug in de twee figuren die, ook al zijn ze verschillend, elkaar helpen en bij elkaar horen. Dat past bij het verhaal dat we samen aan het schrijven zijn.”

Meer visibiliteit voor de groep en haar merken

Het nieuwe P&V Groep-logo vervangt het oude logo met de ‘vlaggetjes’ dat dateert van 2007 en verwees naar de evolutie die we dat jaar doormaakten: we verdubbelden in omvang en verwelkomden veel nieuwe collega’s. Het oude logo richtte zich voornamelijk tot onze interne medewerkers. Het symboliseerde de diverse collega’s en entiteiten die samen onze groep vormen, maar het toonde niet waarin we ons onderscheiden.

In het nieuwe logo vind je de silhouetten terug van twee figuren die in elkaar klikken. Want wie je ook bent, wat je ook doet, waar je ook vandaan komt: wat je samen doet, doe je beter. Ook verzekeren.  

14 november 2022