New V-Connect Auto: Analyse Maatschappij, hoe werkt het? - Vivium informeert
New V-Connect Auto: Analyse Maatschappij, hoe werkt het?
Hieronder lichten we graag toe hoe de werking is indien uw tarief of nieuwe zaak in analyse maatschappij valt en waar u specifiek op moet letten om dit zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
Wanneer?
Een zaak valt in analyse maatschappij hetzij doordat het aangeboden risico blokkeert op een acceptatieregel of omdat de makelaar zelf een afwijking aanvraagt. Dit kan gebeuren bij de opmaak van een tarief maar ook bij een nieuwe zaak. In beide gevallen wordt dit zichtbaar in het samenvattingsscherm.
De analyse maatschappij bestaat uit 4 stappen:
Hoe gaat u te werk?
1. Detectie of aanvraag analyse maatschappij
Als u aan komt bij het samenvattingsscherm wordt het duidelijk of de zaak in analyse maatschappij gestuurd moet worden of niet. Ofwel u heeft een vrij bericht ingevuld in onderstaand scherm, ofwel de onderschrijvingsregels hebben gedetecteerd dat een analyse maatschappij nodig is.
⚠️ Let op! Het vrije bericht is enkel bedoeld voor boodschappen die een effect hebben op de premie of bijkomende informatie geven m.b.t. de aanvraag tot acceptatie van het tarief of de nieuwe zaak!
Het vrije bericht is beperkt tot 256 karakters maar u kunt zoveel documenten toevoegen als u wilt in V-Connect.
In beide gevallen krijgt u de boodschap te zien dat de premie niet berekend kan worden op basis van deze informatie en komt u terecht op een scherm waar u (bij ‘bijzonderheden’) ziet waarom uw zaak in analyse maatschappij valt.
2. Doorsturen voor analyse
Door te klikken op ‘doorsturen voor analyse maatschappij’ stuurt u de zaak naar het Service Center die deze dan in beraad zullen nemen binnen de 24 uur.
⚠️ Let op! In het uitzonderlijke geval dat u toch sneller antwoord nodig zou hebben dan kunt u het Service Center contacteren en kunnen zij dit met prioriteit behandelen. Om een efficiënte werking van het Service Center te garanderen en u de best mogelijke service te kunnen bieden vragen wij u hier geen misbruik van te maken.
3. Ontvangst mail na analyse
U ontvangt een mail op het algemene kantoor mailadres (gelinkt aan het producentennummer) zodra het Service Center de analyse heeft afgewerkt (zie hieronder voor een voorbeeld).
4. Afwerken nieuwe zaak of tarief
Om de zaak of het tarief dan verder af te werken kunt u rechtstreeks in V-connect Auto de referte (tariefnummer) intikken in het opzoekveld.
Een andere mogelijkheid is om de zaak op te zoeken in Overzicht Zaken en vervolgens op ‘open’ te klikken.
U belandt op het overzichtsscherm van het tarief of de nieuwe zaak. Hier moet u op “Tarief afwerken” klikken.
Vervolgens dient u onderstaande stappen te doorlopen. Uiteraard kan u ook nog steeds wijzigingen aanbrengen.
⚠️ Let op! Stel dat er intussen een verschil zit van meer dan 7 dagen tussen de aanvangsdatum en de datum waarop de zaak afgewerkt wordt (zie onderstaand scherm voor de waarschuwings- boodschap), dient er in de stap ‘Premieberekening’ een andere aanvangsdatum gekozen worden. Wanneer de aanvangsdatum tóch behouden dient te blijven, dient de zaak afgewerkt te worden door het Service Center.
Ook willen wij u meegeven dat de aanvaarding van een tarief geen garantie is dat er niet opnieuw een analyse moet gebeuren op het moment dat de nieuwe zaak wordt opgemaakt. Het merendeel van de controles op de onderschrijvingsregels gebeurt pas bij de creatie van een nieuwe zaak.
Heeft u nog vragen na het lezen van dit artikel?
Aarzel niet uw Vivium Account Manager Non-Life te contacteren.
12 december 2022