Migratie naar nieuwe V-Connect Auto: Wat bedoelen wij met de overgangsperiode van een gemigreerd contract en hoe werkt dat? - Vivium informeert
Migratie naar nieuwe V-Connect Auto: Wat bedoelen wij met de overgangsperiode van een gemigreerd contract en hoe werkt dat?
Sinds een aantal maanden zijn we gestart met het migreren van auto-polissen van de oude V-Connect naar het nieuwe platform V-Connect Auto. Elke maand worden er contracten, die binnen de 2 maanden op vervaldatum komen, gemigreerd. Zo werden er bijvoorbeeld in het weekend van 27/8/2022 contracten gemigreerd die in oktober 2022 hun jaarlijkse vervaldag hebben.
Wat bedoelen we nu als we spreken over de overgangsperiode van een gemigreerd contract?
Als we over de overgangsperiode van een gemigreerd contract spreken, dan hebben we het over de periode tussen het moment dat het contract gemigreerd werd en de jaarlijkse vervaldag van het contract.
Bijvoorbeeld:
- De jaarlijkse vervaldag van een contract valt op 15/10/2022.
- Dit contract werd gemigreerd naar de nieuwe module V-Connect Auto Auto op 27/8/22.
- De overgangsperiode van het gemigreerde contract is dan de periode van 27/08/22 tot 15/10/22.
Wat zijn de gevolgen als u tijdens deze overgangsperiode een bijvoegsel moet opmaken?
Tijdens de overgangsperiode van een gemigreerd contract bestaat het contract in de 2 systemen; zowel in de oude V-Connect als in de nieuwe module V-Connect Auto.
Indien u tijdens de overgangsperiode van een gemigreerd contract een bijvoegsel, dat in voege moet treden voor de jaarlijkse vervaldag, op dat contract wilt maken, volgt u best de volgende stappen:
1) Maak uw bijvoegsel op in het gemigreerde contract in de nieuwe module V-Connect Auto. Het bijvoegsel kan worden opgesteld vertrekkend van het reeds bestaande polisnummer in de oude V-Connect:
2) Noteer de datum van de jaarlijkse vervaldag als de datum dat het bijvoegsel in voege moet treden.
3) In het vrij bericht naar het Service Center noteert u de werkelijke datum waarop u wenst dat het bijvoegsel in voege zou treden. Opgelet: deze actie zal leiden tot een analyse maatschappij. Enkel een vrij bericht moet toegevoegd worden als de aanvangsdatum van het bijvoegsel zich vóór de hoofdvervaldag ligt.
4) Het Service Center zal dan de polis in de oude V-Connect aanpassen voor de resterende periode tot aan de datum van de jaarlijkse vervaldag.
5) Uiteindelijk kunt u het bijvoegsel afwerken in de nieuwe module V-Connect Auto.
⚠️ Indien u een bijvoegsel moet opmaken voor een wijziging voertuig, neemt u deze stappen:
1) Maak een nieuwe polis op in de nieuwe module V-Connect Auto. De nieuwe polis kan worden opgesteld vertrekkend van het reeds bestaande polisnummer in de oude V-Connect:
2) Voeg het polisnummer van de bestaande polis toe in het veld: “informatie over het vorige contract”
3) Hierdoor creëert u een taak voor Service Center. Het Service Center zal de polis opzeggen in de oude V-Connect op de datum dat het nieuwe contract in voege treedt (de Bonus Malus en de leeftijd van het contract blijft bewaard).
Hoe weet u of een polis in de overgangsperiode van een gemigreerd contract zit?
U zoekt de gemigreerde polis of de klant op in oude V-Connect (in het zoekfunctie in het midden van het scherm van V-Connect). U krijgt als resultaat de detail van uw klant.
Indien het veldje naast het polisnummer in oranje aangevinkt staat, dan weet u dat het contract is gemigreerd naar het nieuw V-Connect Auto maar dat het contract nog niet actief is, dus dat het nog in de overgangsperiode zit.
Indien het veldje naast het polisnummer in groen aangevinkt staat, dan weet u dat de vervaldag voorbij is en het contract actief is in de nieuwe module V-Connect Auto.
Heeft u een vraag hierover?
Contacteer gerust uw account manager Non-Life.
20 september 2022