Life-Connect: zelf aanvragen tot uitbetaling uitvoeren - Vivium informeert
Life-Connect: zelf aanvragen tot uitbetaling uitvoeren
Zoals u ongetwijfeld reeds heeft vernomen kan u uw Universal Life polissen binnen 2de, 3de en 4de pijler op een efficiënte manier optimaliseren, aanpassen of laten uitbetalen in Life-Connect. Dit zonder of hoogstens met een beperkte tussenkomst van onze maatschappij.
Om u vertrouwd te maken met het gebruik van Life-Connect zullen wij de aanvragen tot uitbetaling die u zélf kunt uitvoeren vanaf heden naar u terugsturen. Natuurlijk krijgt u daarbij een duidelijke Life-Connect handleiding of instructievideo.
Met dit kort stappenplan zetten we u graag op weg naar het zelf aanvragen van voorschotten, afkopen of het afronden van een uitbetaling op einddatum in Life-Connect:
1. Aanvragen voorschot of afkoop:
- U zoekt het polisnummer op via het beginscherm in Life-Connect.
- Bij het overzicht van het contract klikt u rechts bovenaan op ‘Polisacties’, vervolgens kiest u ‘Voorschotsimulatie’ of ‘Afkoop uitbetaling aanvragen’.
- U komt op een pagina waar u de gewenste aanpassingen kan toevoegen. Hier kan u kiezen om deze aanpassingen als simulatie- of als bijvoegsel-aanvraag af te ronden
2. Afronden uitbetaling op einddatum:
- U ontvangt een mail ter bevestiging dat het betrokken contract zijn einddatum nadert.
- U zoekt het polisnummer op via het beginscherm in Life-Connect.
- Bij het overzicht van het contract klikt u in het menu op ‘Aanvragen’.
- U komt in de aanvraag waar u de nodige documenten kan opladen, zoals de ondertekende kwijting, kopie bankkaart en identiteitskaart.
- Vervolgens voeren wij de betaling voor u uit.
Hierbij vindt u een overzicht van Life-Connect instructievideo’s:
Mocht u toch nog problemen ondervinden bij de invoer dan kan u steeds terecht bij uw accountmanager of via het Service Center life op het nummer 03/244.40.44.
22 februari 2023