Life-Connect: zelf aanvragen tot uitbetaling uitvoeren

Zoals u ongetwijfeld reeds heeft vernomen kan u uw Universal Life polissen binnen 2de, 3de en 4de pijler op een efficiënte manier optimaliseren, aanpassen of laten uitbetalen in Life-Connect. Dit zonder of hoogstens met een beperkte tussenkomst van onze maatschappij. 

Om u vertrouwd te maken met het gebruik van Life-Connect zullen wij de aanvragen tot uitbetaling die u zélf kunt uitvoeren vanaf heden naar u terugsturen. Natuurlijk krijgt u daarbij een duidelijke Life-Connect handleiding of instructievideo.

Met dit kort stappenplan zetten we u graag op weg naar het zelf aanvragen van voorschotten, afkopen of het afronden van een uitbetaling op einddatum in Life-Connect:

1. Aanvragen voorschot of afkoop:

  • U zoekt het polisnummer op via het beginscherm in Life-Connect.
  • Bij het overzicht van het contract klikt u rechts bovenaan op ‘Polisacties’, vervolgens kiest u ‘Voorschotsimulatie’ of ‘Afkoop uitbetaling aanvragen’.

  • U komt op een pagina waar u de gewenste aanpassingen kan toevoegen.  Hier kan u kiezen om deze aanpassingen als simulatie- of als bijvoegsel-aanvraag af te ronden

2. Afronden uitbetaling op einddatum:

  • U ontvangt een mail ter bevestiging dat het betrokken contract zijn einddatum nadert.
  • U zoekt het polisnummer op via het beginscherm in Life-Connect.
  • Bij het overzicht van het contract klikt u in het menu op ‘Aanvragen’. 

 

  • U komt in de aanvraag waar u de nodige documenten kan opladen, zoals de ondertekende kwijting, kopie bankkaart en identiteitskaart.
  • Vervolgens voeren wij de betaling voor u uit.  

Hierbij vindt u een overzicht van Life-Connect instructievideo’s:

Mocht u toch nog problemen ondervinden bij de invoer dan kan u steeds terecht bij uw accountmanager of via het Service Center life op het nummer 03/244.40.44.

22 februari 2023