Life-Connect: bloc retours zijn terug (en meer functies staan op de planning)

Vanaf 8 juli deelt Life-Connect de status van een polis via bloc retour met uw beheersysteem. Binnenkort worden nog andere bijkomende belangrijke nieuwigheden in Life-Connect geïmplementeerd. We trachten zo om het dagelijks beheer van uw polissen verder te optimaliseren.

Bloc retours zijn terug 

Wacht een polis nog op medische acceptatie of een andere analyse? Vanaf 8 juli ontvangt u een bloc retour. Zo kan u in uw eigen beheersysteem een polis opvolgen die wacht op een finale opmaak. Deze bloc retour was een tijdje niet meer beschikbaar maar wordt vanaf vandaag vanuit Life-Connect voorzien.  

Ondertussen wordt verder gewerkt aan de context-uitwisseling van klantengegevens naar Life-Connect. Wij stellen u hierover tijdig verder op de hoogte.

Nieuwe Life-Connect functionaliteiten op de planning

Life-Connect wordt voortdurend geoptimaliseerd. De feedback van de gebruikers is hierbij van groot belang. We kondigen u hierbij graag belangrijke nieuwigheden aan die binnenkort In Life-Connect worden geïmplementeerd.  Vanaf augustus krijgt u volgende mogelijkheden:

  • De mogelijkheid om meerdere fondsen te selecteren in één Tak 23 polis.
  • De mogelijkheid om de investeringsstrategie van de klant aan te passen zonder tussenkomst van de backoffice.
  • De mogelijkheid om hoofdwaarborg en aanvullende risicowaarborgen afzonderlijk te aanvaarden.
  • De mogelijkheid om een plaatsingsmandaat in te dienen voor het switchen tussen makelaars zonder tussenkomst van de backoffice.
  • De nieuwe berekeningsmethode voor 80% in Life-Connect.

Wij lichten u deze nieuwigheden graag verder toe na de implementatie in de loop van augustus. Dus hou zeker uw mailbox in de gaten!

Mocht u nog vragen hebben of problemen ondervinden bij het gebruik van Life-Connect, dan kan u steeds terecht bij uw accountmanager of via het Service Center Life op het nummer 03/244 40 44.

15 juli 2022