Life-Connect: handige tips & tricks - Vivium informeert
Life-Connect: handige tips & tricks
Via deze weg wensen u te bedanken voor de samenwerking en de productie Life die u voor 2022 in Life-Connect heeft gerealiseerd. Life-Connect is het voorbije jaar enorm geëvolueerd. Mede dankzij uw waardevolle input kunnen we Life-Connect voortdurend verbeteren.
De suggesties die we via de Life-Connect enquête hebben ontvangen, trachten we zo veel mogelijk om te zetten naar concrete verbeteringen. We blijven werken aan de stabiliteit en de performantie van de tool.
We zijn blij te kunnen melden dat in 2022 het gebruikspercentage van Life-Connect naar 95% steeg voor het opstellen van een nieuwe zaak en naar meer dan 85% voor de opmaak van bijvoegsels.
Ook bij onze eindklanten stellen ondertussen vast dat Life-Connect een positieve impact heeft. U leest er meer over verder in deze communicatie.
Training en coaching blijven ook in het nieuwe jaar belangrijk. Onze Accountmanagers en Business School doen er alles aan om u zo goed mogelijk te blijven ondersteunen. We geven u hierbij graag een overzicht van het vernieuwde aanbod van de Business School:
- Introductie tot Life-Connect op 26/01
- 2de pijler in Life-Connect, kort samengevat op 6/2
- Nieuwigheden in Life-Connect op 13/2, 14/2, 27/2 en 30/3
Verder delen we in dit artikel een aantal handige tips & tricks.
Veel leesplezier!
NPS eindklanten
Sinds 2017 meten we de NPS (Net Promotor Score) bij de eindklanten. Hiermee peilen we of we voldoen aan de behoeften, wensen en verwachtingen van klanten. We zetten dit principe voort naar de interacties die ondertussen via Life-Connect verlopen.
De eerste resultaten zijn alvast positief! 92% van de klanten geeft aan dat de interactie vlot verloopt. We zien een positieve evolutie op vlak van duidelijkheid van documenten, snelheid en vertrouwen.
Tips & Tricks
Geen verlenging mogelijk van aanvullende waarborgen 2P-contracten na einddatum
De 2de pijler contracten met een eindleeftijd die voor de wettelijke pensioenleeftijd ligt, worden standaard verdaagd tot die wettelijke pensioenleeftijd.
De aanvullende waarborgen worden in het kader van deze verdaging niet meegenomen en stopgezet.
Het is ook niet mogelijk om vooraf, tijdens de looptijd van het contract, de verlenging van het contract en deze aanvullende waarborgen aan te vragen.
Fonds van winstdeelname kan niet gewijzigd worden
Wanneer er werd gekozen om de winstdeelname te beleggen in een tak 23-fonds, kan het gekozen fonds achteraf niet meer gewijzigd worden.
De eerste premie wordt steeds per overschrijving betaald
1ste premie en “inhaalpremie” of “koopsom” wordt steeds via overschrijving betaald.
Deze betalingsuitnodiging (brief Betalingsinformatie) wordt opgemaakt in Life-Connect en door de makelaar aan de klant bezorgd. Vivium stuurt de uitnodiging niet na, maar bij niet-betaling volgt er wel een rappel via de post. De domiciliëring wordt pas opgevraagd vanaf de 2de betaling.
Berekening vorige vervaldag
Bij het berekenen van de 80%-regel zal de aanpassing van de premie standaard ingaan op volgende vervaldag.
U kunt hiervan afwijken door bij de knop “optimaliseren voor vorige vervaldatum” ja aan te duiden.
Dit is vooral van belang voor contracten met een jaarpremie waarbij de vervaldag al is verstreken omdat het niet mogelijk is voor de berekening zelf terug te gaan naar vorig kalenderjaar.
Indien de premie wordt betaald via domiciliering, zal Life-Connect er steeds van uitgaan dat in de periode van 6 werkdagen voor en 6 werkdagen na de vervaldag, de premie betaald is.
Dit laatste kan tot gevolg hebben dat er een verschil is in deltapremie.
Begindatum van contract bepaalt de domiciliëringsdatum
De begindatum van een contract bepaalt de datum van domiciliëring.
Het is helaas nog niet mogelijk om deze datum aan te passen in Life-Connect.
Vergeet niet op “Contract starten” of “Bijvoegsel starten” te klikken
Bij de opmaak van een contract of bijvoegsel in Life-Connect is het belangrijk om aan het einde van de aanvraag op “Bijvoegsel starten” te klikken. Ook als er bijvoorbeeld later nog documenten moeten worden toegevoegd. Indien dit wordt vergeten is de aanvraag niet zichtbaar voor onze Back Office diensten.
Overdracht risicowaarborgen zijn niet zichtbaar in Life-Connect
De overdracht van risicowaarborgen is niet zichtbaar in Life-Connect. U stuurt best na opmaak van een nieuwe zaak of bijvoegsel, een aparte mail aan protection@vivium.be.
Medische en financiële formulieren opladen als bijlage
De juiste medische en financiële formulieren worden als bijlage opgeladen in Life-Connect. Indien er nog formulieren onbeschikbaar zijn, kunnen deze later nog worden doorgestuurd via protection@vivium.be.
Een knop of een deel van een functionaliteit onvindbaar?
Afhankelijk van uw Internet browser, is het mogelijk dat een deel van een functionaliteit of een knop niet meer vindbaar is in uw Life-Connect scherm. In de meeste gevallen staat het zoomniveau van uw scherm hoger dan 100% ingesteld.
U kunt het zoomniveau aanpassen via het vergrootgals in de adresbalk van uw browser of via de sneltoetscombinatie “CTRL –“
Input van telefoonnummer + 324XXXXXXXX
Bij het ingeven van de telefoonnummer in het kader van de e-signing van documenten is het belangrijk het telefoonnummer op een correcte manier wordt ingegeven.
00320412345678 -> +32412345678
Buitenlandse identiteitskaart
Een buitenlandse identiteitskaart geeft u in Life-Connect als volgt in
B 3579532 38 -> 000357953238
Vermijd de dubbele aanmaak van eenzelfde klant
Controleer bij de aanmaak van een nieuwe klant in Life-Connect steeds of deze klant reeds bestaat in Life-Connect. Vertrek steeds van de bestaande klant.
20 januari 2023