Jaaroverzichten levensverzekeringen: per post en digitaal

Zoals elk jaar versturen we binnenkort de jaaroverzichten (certificaten en pensioenfiches) van Vivium-levensverzekeringen naar uw klanten. Alle klanten ontvangen hun jaaroverzicht per post.

In het kader van de recente lancering van MyVivium, ons online documentenportaal, moedigen we uw klanten in een begeleidende brief aan om daar een account aan te maken. Zo kunnen zij hun documenten ook digitaal raadplegen.

We vatten graag de gang van zaken voor de jaaroverzichten voor u samen:

  • Alle klanten ontvangen hun jaaroverzicht nog per post. 
  • Bij dat jaaroverzicht zal deze begeleidende brief zitten, die hen oproept om een account aan te maken op MyVivium.
  • Wie reeds een account aanmaakte, zal het jaaroverzicht ook in MyVivium kunnen raadplegen. Onze klant wordt daarvan per e-mail verwittigd.

Bovenstaande geldt voor zowel persoonlijke tweedepijlercontracten (VAPZ), als voor de contracten in derde en vierde pijler. Contracten verbonden aan een activiteit in een vennootschap (bv. IPT) zijn voorlopig nog niet gekoppeld aan MyVivium.

Wat vertelt u uw klanten?

De boodschap naar uw klanten toe is eenvoudig: eens ze zich inschrijven op MyVivium, wordt dat dé plaats om hun documenten te raadplegen. U kunt hen aanraden om extra te monitoren op e-mails afkomstig van MyVivium (myvivium@sib.vivium.be) zodat ze geen notificaties missen.

Communicatie rond fiscale fiches

Rond het versturen van de fiscale attesten zijn helaas enkele misverstanden ontstaan. 
We verzenden geen fiscale fiches meer naar uw klanten. De informatie is ter beschikking van de FOD Financiën, de fiches zijn beschikbaar op MyVivium en kunnen eventueel op eenvoudig verzoek opgevraagd worden bij de maatschappij.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hebt u hier nog vragen bij?

Raadpleeg de FAQ op MyVivium, contacteer gerust uw accountmanager of het Service Center Life op 03/244.40.44.

7 juni 2022