Graag uw hulp voor een efficiënte regeling van stormschadedossiers - Vivium informeert
Graag uw hulp voor een efficiënte regeling van stormschadedossiers
Graag uw hulp voor een efficiënte regeling van stormschadedossiers
Ongeveer een maand na de doortocht van Eunice en Franklin staat onze teller op ruim 8.000 schadeaangiftes: het grootste aantal stormschadedossiers van de laatste 25 jaar. Met uw hulp werd intussen al meer dan 30% van deze claims geregeld: hartelijk dank hiervoor!
Om de grote werkdruk bij onze schadebeheerders op te vangen, namen we de voorbije weken de volgende operationele maatregelen:
- Collega’s van onze andere schadediensten worden maximaal ingeschakeld op de dienst schade Brand.
- Elke zaterdag organiseren we overwerkacties om het aantal schadedossiers versneld af te bouwen.
- Onze technische inspecteurs begroten zoveel mogelijk schadegevallen vanop afstand.
- Om meer dossiers te kunnen verwerken, zijn onze schadebeheerders Auto, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid, Arbeidsongevallen en Rechtsbijstand tijdelijk enkel van 8u30 tot 12u00 telefonisch bereikbaar.
Deze maatregelen nemen echter niet weg dat onze schadebeheerders nog steeds erg veel (reeds ingediende en nog in te dienen) aangiftes te verwerken hebben. Als gevolg hiervan kunnen we onze standaard doorlooptijden vandaag niet meer garanderen en slagen we er niet in om tijdig al uw vragen te beantwoorden.
Wat kunt u doen zodat uw klanten zo snel mogelijk worden geholpen?
Om de resterende schadedossiers zo goed en efficiënt mogelijk te regelen, vragen we u om:
- Voor een stand van zaken in de schadedossiers van uw klanten steeds ClaimCenter te consulteren via V-Connect.
- Enkel te bellen voor hoogdringende zaken: wij geven momenteel al prioriteit aan de verwerking van de nieuwe aangiftes en de dossiers waarin betaald kan worden.
- Maximaal gebruik te maken van de regelingsbevoegdheid in Desk Adjuster, en dit voor stormschade tot 7.500 euro.
Hartelijk dank voor uw begrip en voor uw medewerking!
25 maart 2022