De volledige financiële bescherming van uw klant via Life-Connect dankzij ons vernieuwd aanbod Arbeidsongeschiktheid en Overlijden - Vivium informeert
De volledige financiële bescherming van uw klant via Life-Connect dankzij ons vernieuwd aanbod Arbeidsongeschiktheid en Overlijden
Vanaf 6 mei maakt u voortaan ook nieuwe zaken Gewaarborgd Inkomen en Overlijden op via Life-Connect. Dit is meteen ook het sluitstuk van de vernieuwing die we twee jaar geleden hebben ingezet: met deze twee nieuwe modules kunt u voortaan voor alle nieuwe zaken Vivium via Life-Connect werken. We voorzien uiteraard nog verdere uitbreidingen, verfijningen en optimaliseringen van de gebruiksvriendelijkheid van Life-Connect, maar voor nieuwe zaken hebt u voortaan slechts één entry-point.
Bovendien hebben we ook aan onze producten zelf gesleuteld, en dit resulteert in enkele belangrijke verbeteringen. We vertellen u er graag meer over:
- Arbeidsongeschiktheid en Overlijden via Life-Connect
- Life-cycle als uitgangspunt: krachtlijnen van ons aanbod Arbeidsongeschiktheid
- Een gunstig tarief Overlijden
- Keuzes en toekomstige releases: enkele aandachtspunten
Arbeidsongeschiktheid en Overlijden via Life-Connect
Vanaf 6 mei kunt u via Life-Connect ook alle nieuwe zaken stand-alone Gewaarborgd Inkomen en Overlijden via Life-Connect opmaken.
Dit betekent dat het volgende aanbod voor u ter beschikking zal zijn:
Arbeidsongeschiktheid | Stand-alone |
|
Aanvullend |
|
|
Overlijden | Stand-alone |
|
Aanvullend |
|
Met deze vernieuwing van Life-Connect wordt ook ons product in vierde pijler uitgebreid. Voortaan zult u als aanvullende waarborg in een polis vierde pijler kunnen kiezen voor premieterugbetaling en een aanvullende overlijdensdekking voor de contracten die in Life-Connect beheerd worden.
U kunt intekenen op de opleidingen van de Business School als u een doorgedreven training wenst in deze nieuwe modules. Uw account manager Life zet u in ieder geval graag op weg om in 1, 2, 3 met deze vernieuwingen te kunnen starten.
Overgangsmaatregel
Omdat u vanaf nu nieuwe zaken in Life-Connect opmaakt, hebben we de oude modules via V-Connect afgesloten. Dit betekent dat het vanaf 6 mei het niet langer mogelijk zal zijn om offertes of voorstellen via de oude modules op te stellen. U zult gedurende twee maanden nog wel de mogelijkheid hebben om de openstaande voorstellen te finaliseren. Gesloten offertes en voorstellen blijven wel consulteerbaar in V-Connect.
Life-cycle als uitgangspunt: krachtlijnen van ons aanbod arbeidsongeschiktheid
We willen u via Life-Connect alle middelen geven om uw klant zoveel als mogelijk in zijn levenscyclus te volgen. En u weet beter dan wie ook dat de behoeften van uw klant evolueren met zijn leeftijd, gezins- en beroepssituatie. We hebben dit vertaald in een aantal vernieuwingen:
Overdragen van rente arbeidsongeschiktheid
Een rente arbeidsongeschiktheid in Life-Connect, zowel als aanvullende waarborg of als (nieuw) stand-alone contract, kan volledig worden overgedragen van één contract naar één ander contract.
Life-Connect geeft in de doelpolis een overzicht van alle waarborgen die overgenomen kunnen worden. Bij overdracht van de waarborg naar de doelpolis, herneemt Life-Connect dezelfde waarden als in de bronpolis, net als het bestaande tarief.
De vooraf ingevulde waarden in Life-Connect kunnen gewijzigd worden. Deze wijzigingen kunnen een effect hebben op de premie en op de medische/financiële acceptatie.
Koppelen van contracten en automatische korting
Sommige stand-alone contracten kunnen worden gekoppeld aan een (premiebetalend) tweede pijlercontract.
Door deze koppeling wordt op het stand-alone contract het tarief van een aanvullende waarborg toegepast.
Life-Connect geeft aan welke contracten gekoppeld kunnen worden. De verhouding tussen de premie van het tweede pijlercontract en de premie van het gekoppelde contract zal worden gecheckt.
Deze automatische koppelkorting zal vanaf een volgende release dit voorjaar toegepast worden. We houden u op de hoogte.
Effectieve beroepsactiviteit en dynamische beroepenlijst
De beroepsomschrijving is essentieel voor een correcte risico-inschatting, tarifering en schadebeheer. Daarom maken we de toewijzing aan een tariefklasse afhankelijk van het beroep én de effectieve beroepsactiviteiten. Als de effectieve activiteit van uw klant wijzigt, past u dat aan via Life-Connect (via wijziging beroep).
Gestaffelde rente, ook bij aanvullende waarborgen
De verzekeringnemer kan kiezen voor een combinatie van maximum drie rentes met elk een eigenrisicotermijn binnen één contract, voor hetzelfde type waarborg en rente. Dit geeft uiteraard de mogelijkheid om de premie voor Arbeidsongeschiktheid gevoelig te doen dalen, in functie van de uiteindelijke reële behoefte van de klant.
Eigenrisicotermijn van 2 en 3 jaar, enkel uitkering bij volledige arbeidsongeschiktheid, …
Dit zijn een paar van de verfijningen die we in ons productaanbod hebben ingevoerd. U verneemt er alles over via uw account manager of tijdens de opleiding.
Medische acceptie
We brengen u graag in herinnering dat tot 40.000 euro waarborg (rente én i1) in Arbeidsongeschiktheid een medische vragenlijst volstaat voor alle leeftijden. In overlijden ligt de grens hiervoor op 500.000 euro (vanaf 51 jaar) of 750.000 euro (tot en met 50 jaar). U kunt deze vragenlijst via Life-Connect invullen.
Een gunstig tarief Overlijden
We hebben onze tarieven voor overlijden zowel in stand-alone contracten schuldsaldo en tijdelijke verzekeringen als in aanvullende waarborgen substantiëel scherper gesteld. Dat maakt dat ons aanbod voor nieuwe zaken meteen een heel stuk aantrekkelijker wordt.
Enkele aandachtspunten
Bloc retour
Dankzij de bloc-retourmodule wordt uw beheerspakket BRIO altijd up-to-date gehouden met alle wijzigingen die u via Life-Connect doorvoert. Voor nieuwe zaken Arbeidsongeschiktheid, Gewaarborgd Inkomen en Kosten en Omzet, zal dit zo zijn vanaf de volgende release dit voorjaar. Dit betekent dat uw beheerspakket tijdelijk niet automatisch up-to-date zal gehouden worden voor deze nieuwe zaken. U kunt ze echter steeds opvragen via het gekende portefeuille-overzicht in V-Connect. Via een bloc-retour op aanvraag worden ook de polisstukken mee bezorgd. We laten u weten vanaf wanneer dit opnieuw volledig automatisch zal verlopen. Voor overlijden geldt deze uitzonderlijke situatie niet.
Uit ons aanbod
We zetten maximaal in op verbeteringen en een totale service voor uw klant via Life-Connect.
Dit betekent dat we in ons totale aanbod ook een aantal keuzes hebben gemaakt. Het gaat over zaken die slechts zeer sporadisch verkocht werden, en waarvan we beslist hebben ze dan ook niet langer meer aan te bieden:
- Non-Stop Plan met beperkte duurtijd qua uitkering
- Omzetwaarborg gekoppeld aan een Keymanverzekering
- Overlijden stand-alone enkel bij ongevallen
- Arbeidongeschiktheid gekoppeld aan schuldsaldoverzekering
Oplossing via onze back-office
Daarnaast zijn er een aantal zaken die we niet hebben geautomatiseerd via Life-Connect, maar waarvoor we u een oplossing bieden via een eenvoudige mail aan protection@vivium.be:
- Partyka: Als u voor een persoon die onder de toepassing van de wet Partyka valt, een schuldsaldoverzekering wil afsluiten voor een enige, eigen woning, neemt u voorlopig best contact op met ons.
- Bij overname van een contract van een andere verzekeringsmaatschappij
- Bij individuele verderzetting van een collectief contract
Voor gekoppelde contracten stuurt u best een mail naar cml-production-antwerpen@vivium.be of life.bxl@vivium.be, tot dit via een volgende release automatisch zal kunnen.
Meestal loopt het leven op rolletjes, maar als uw klant nood heeft aan financiële hulp, kan hij op onze oplossingen rekenen
Uit de enquête die we eind maart dit jaar organiseerden, bleek dat 83% van de makelaars en maar liefst 97% van de medewerkers in kantoren tevreden zijn over de werking van Life-Connect. Zo’ n blijk van waardering bewijst dat we op de goede weg zijn, en sterkt onze overtuiging om hier met volle kracht aan verder te werken.
We zetten u vandaag graag op weg met onze vernieuwde producten Arbeidsongeschiktheid en Overlijden via Life-Connect. U kunt op ons rekenen om uw klanten een optimale service te bieden.
U vindt als bijlage een overzicht van alle documenten en ondersteuning bij dit nieuwe aanbod. De komende weken komen we graag bij u terug met aanvullingen (zoals bloc retour, zie hoger), die u toelaten volledig van a tot z de zaken af te werken en op te volgen.
3 mei 2024