Contracten op einddatum beheren in Life-Connect - Vivium informeert
Contracten op einddatum beheren in Life-Connect
Vanaf heden lanceren we een nieuwe, vlottere en veilige manier van werken voor het beheer van contracten die op einddatum komen in Life-Connect. Het gaat (voorlopig enkel) om de universal life portefeuille. De klassieke portefeuille volgt nog het oude proces.
Hoe werkt dit?
U wordt 2 maanden voor de einddatum van het contract op de hoogte gebracht per mail. In deze mail staat een link naar Life-Connect waar u de kwijting kunt downloaden en ter ondertekening aan uw klant bezorgen.
Life-Connect verstuurt tegelijk een brief naar uw klanten wiens contracten op einddatum komen. Dit gebeurt eveneens 2 maanden voor de einddatum van het contract. Deze brief verzoekt de klanten om u (de volgende) onderstaande documenten te bezorgen. De klant ontvangt geen kwijting.
- Een kopie van de bankkaart of een bewijs van rekening;
- Een kopie (recto-verso) van de identiteitskaart;
- Eventueel bijkomende documenten afhankelijk van de fiscaliteit.
Uitbetaling aan de klant
Om de uitbetaling van het bedrag te activeren, maakt de klant een afspraak met u om de nodige documenten te ondertekenen zodat u deze kunt opladen in Life-Connect. Life-Connect begeleidt u door alle formaliteiten. Eens Life-Connect beschikt over alle nodige informatie, wordt de polis uiterlijk binnen 2 dagen na einddatum uitbetaald.
Wij vragen u uitdrukkelijk om de stukken voor deze polissen niet meer te mailen maar op te laden in Life-Connect, enkel zo kunnen wij een vlotte uitbetaling garanderen.
Instructievideo
We nemen u graag mee doorheen het gehele proces aan de hand van de volgende instructievideo. U vindt deze video ook terug op V-Connect > Bibliotheek > Life – Overkoepelend > Life-Connect. Mocht u problemen ondervinden bij het gebruik van Life-Connect dan kan u steeds terecht bij uw accountmanager.
27 juli 2022